רעיונות למאכלים קלים וטעימים לקראת חג השבועות

רעיונות למאכלים קלים וטעימים לקראת חג השבועות

תוכן עניינים

חג השבועות מזוהה יותר מכל עם מאכלי החלב וארוחות הגורמה המתמקדות בעיקר בחלק הזה של המטבח.

אפשר לומר שמתקופת מתן תורה, בזמן בו קבלו בני ישראל את התורה ואכלו מאכלי חלב, השתנה והשתדרג מאוד המטבח החלבי וכל מה שהיה לעם אז לא מתקרב כלל לכל השפע שיש לנו היום.

המטבח החלבי קבל לזרועותיו מגוון אדיר של גבינות וסוגים שונים ומגוונים של מעדנים שניתן ליצור באמצעותם. כך שכאשר אנחנו באים לחשוב על ארוחת חג חלבית, משרע בפנינו עולם גדול של טעמים, סגנונות, מרקמים וכמובן גם ניחוחות.

אנחנו כאן עם כמה רעיונות למאכלים קלים וטעימים שיעשה לכם את חג שבועות שמח וטעים יותר!

 

מאפים טעימים

אם אתם נערכים לארוחת חג חלבית, אתם צריכים לחשוב דבר ראשון על חלק פחמימתי שבזה תתחילו את הארוחה.

זה אומר לחמניות או מאפים אחרים אותם תגישו לצד מטבלי גבינה מושקעים.

מאפה חלבי יכול להיות לחמנייה העשויה עם גבינות או חלב. זה גם יכול להיות פיציות מיני טעימות וזה גם יכול להיות בייגלים. חשוב לשים לב שהמאפה לא יהיה כבד מידי ולא יסתום לכם את התיאבון להמשך הארוחה. כי במטבח החלבי יש כל כך הרבה עוד מה להגיש וחבל שתשבעו מהלחמנייה.

 

תוספות חלביות

מלבד מטבלי הגבינה, אתם צריכים לחשוב על פשטידות, לזניות, פסטות וכל מה שישדרג את הארוחה החלבית שלכם. כדאי לשים לב שאתם מכינים מגוון מנות שיתנו מענה לכל מי שיסעד יחד אתכם. על כן, כדאי לשלב בין מתוק למלוח ולא להיצמד רק לצד אחד מהם. כך כל אחד מהסועדים ייהנה ממנה שמתאימה לו ולטעמו האישי.

 

מרק טוב

אפשר תמיד להציע גם מרק חלבי טוב והוא תמיד יתקבל בברכה. מרק חלבי הוא לרוב מרק עדין ואנין טעם ומעניק תחושה של עושר ועונג כמו כל אוכל מנחם.

המרקים יכולים להיות על בסיס של בצל או על בסיס פטריות. תוכלו להעשיר אותו עם חלב, עם גבינה צהובה והקרמה של המרק באמצעות שמנת לבישול.

עם המרק תוכלו להגיש כמובן תוספות חלביות שונות כמו קרוטונים חלביים, ניוקי חלבי ועוד תוספות שיעשירו את המרק ואת הטעמים שלו.

גם בהכנת המרק שימו לב שהוא לא יהיה כבד ושומני מידי כדי שיהיה המשך לארוחה שלכם.

 

עוגות וקינוחים

אחד החלקים הכי מפנקים בארוחות החלביות הם כמובן הקינוחים הקטיפתיים והעוגות העשירות.

גם כאן חשוב שתשימו לב למגוון האפשרויות הקיימות. אל תיצמדו לסוג אחד של עוגות. שלבו עוגות אפויות לצד עוגות שמנת קרות, גלידות חלביות לצד רפרפת חמה כך שהמגוון יפתח בפניכם את העולם העשיר וארוחת החג אכן תהיה חגיגית כפי שראוי לה.

 

מוגש באדיבות קונפטיטו – קייטרינג חלבי כשר

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן