מאפינס פיצה טבעוני מפנק ובריא!

תוכן עניינים

מתכון מפנק, מנחם ועם מרכיבים בריאים! כן – אפילו מאפינס יכול להיות גם בריא!
המאפינס לא תופחים מאוד לכן ניתן להשתמש בכל קמח שאתם אוהבים, או לערבב בין קמחים, וכמובן גם להכין מקמח ללא גלוטן!
המצרכים:
1 כוס קמח – אנחנו ערבבנו קמח שקדים, קמח כוסמין וקמח לבן. זה עובד מעולה גם עם קמח תמי/ קמח עדשים/ קמח אורז
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
רבע כוס חלב קוקוס/ שקדים/ סויה או אחר
3 כפות שמן זית- אם לא אוהבים את הטעם אפשר להחליף בשמן אחר
1 כף גדושה של טפנד זיתים של נאני (Nany) או יותר
חופן עגבניות שרי- כ- 5 או 6 עגבניות שרי חצויות לחצי או כפית ממרח עגבניות מיובשות של נאני (Nany)
כחצי כפית אורגנו – לא חובה

 

מה עושים?
אופים את עגבניות השרי החצויות כ-10 דקות בתנור, או מקפיצים אותן קלות במחבת כ-2 דקות – ומקררים
בינתיים שמים בקערה קמח ואבקת אפייה ומוסיפים את  שאר הרכיבים לפי סדר הופעתם
מערבבים עד קבלת בלילה חלקה שאמורה לצאת די סמיכה ( אז אם היא יותר מדי נוזלית, למשל כמו טחינה שמוסיפים לפלאפל, אז כדאי להוסיף 2 או 3 כפות קמח)
טועמים ואם רוצים מוסיפים עוד טפנד זיתים של נאני (Nany)
מוסיפים את עגבניות השרי ומערבבים
ממלאים תבניות קאפקייקס בבלילה עד החצי (תבניות סיליקון או חד פעמיות)
אופים ב-180 מעלות עד שהמאפינס שחומים מלמעלה ומוכנים גם מלמטן
* המאפינס יוצאים מעט "רטובים" בגלל העגבנייה, אז אם לא אוהבים את זה, אפשר להחליף את העגבניות בכפית ממרח עגבניות מיובשות של נאני (Nany)
 ____________________________________
את המתכון כתבה הגר עוז "לאכול בריא זה משחק ילדים"

נוספים שאולי תאהבו

מרק תירס וצ'יפוטלה

מרק תירס עם צ'יפוטלה

ראש השנה כבר מאחורינו ואנחנו כבר מרגישים את הסתיו. אז נכון שהוא מגיע רק מדי פעם, עם רוח קרירה שנושבת בערב. ונכון שעוד יש חמסינים

קרא עוד »
סלט אדממה ושעועית ירוקה

סלט אדממה ושעועית ירוקה

נמאס כבר מסלט החסה הרגיל? בא לכם לגוון ולקבל יותר בסלט הקצוץ? לקחנו אדממה (פולי סויה ירוקים), הוספנו שעועית, קולורבי והרבה הפתעות נוספות ויצרנו סלט

קרא עוד »
דילוג לתוכן